.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گلایه استاندار از فضای سبز شهری در مازندران

استاندار مازندران گفت: فضاي سبز شهري در مازندران رضايت‌بخش نيست.

علي‌اكبر طاهايي در حاشيه شصتمين جلسه شوراي مسكن استان كه در مجتمع آموزشي، ورزشي و رفاهي بانك رفاه بابلسر جريان داشت در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسيدن هفته هواي پاك گفت: هفته هواي پاك از 26 دي ماه تا يكم بهمن ماه امسال در استان مازندران همزمان با ساير استان‌هاي كشور با شعار محوري خاص و مشخص، اصلاح الگوي مصرف، هواي پاك و حقوق شهروندي آغاز شده است.

طاهايي افزود: روز 29 دي ماه هر سال به عنوان روز هواي پاك نامگذاري شده است كه اين روز در سال 1374 بنا به در خواست محيط زيست صادر شد.
وي با بيان اينكه تاكنون 101 واحد آلاينده با پيگيري محيط زيست استان مجهز به كنترل‌كننده هوا و 31 واحد نيز نسبت به بهينه‌سازي سيستم اقدام كرده‌اند، اظهار داشت: عمده‌ترين منابع آلاينده هوا در استان گازهاي خروجي از خودروها به ميزان 75 درصد مي‌باشد كه بيشترين سهم آن متعلق به خودروهاي فرسوده است و بقيه سهم كارخانجات است.

طاهايي افزود: مهم‌ترين گازهاي آلوده استان شامل دي اكسيد كربن، دي اكسيد نيتروژن، دي اكسيد گوگرد، ذرات معلق و بعضي از گازهاي ديگر است كه به دليل جنگل‌هاي سرسبز مازندران و لطافت درياي خزر شاخص كيفيت هوا در شهرهاي استان شرايط نرمال دارد.
وي گفت: ولي آزمايش‌هاي اداره كل حفاظت محيط زيست استان نشان مي‌دهد كه برخي از ميادين شهرهاي پرجمعيت و پررفت و آمد با جمعيت بالاي 250 هزار نفر آلودگي‌هاي موضعي وجود دارد كه بايد به فضاي سبز شهري توجه ويژه‌اي كرد.

استاندار مازندران متذكر شد: هم اكنون فضاي سبز شهري در استان رضايت‌بخش نيست و با نسبت حدود يك تا شش متر مربع به ازاي هر نفر فضاي سبز شهري وجود دارد كه در مقايسه با استاندارد كه 12 تا 13 متر مربع است اختلاف معناداري دارد كه تلاش شهرداران و جديت بيشتر در اين خصوص را مي‌طلبد.
طاهايي درباره وضعيت كارخانجات در طول برنامه پنج ‌ساله چهارم گفت: بر اساس يك برنامه فشرده و مهندسي 132 واحد مجهز به سيستم كنترل‌كننده شده و يا اقدام به بهينه‌سازي سيستم كرده‌اند كه در برنامه پنجم نيز بايد اين روند اصلاح و ادامه يابد.

وي با اشاره به استقرار ايستگاه‌هاي CNG در داخل شهرها گفت: در حال حاضر به لحاظ اينكه طرحي كه محيط زيست براي كاهش بار آلودگي خودروها انجام داده است و با تغيير كد ضوابط استقرار از "ب " به "الف " همراه است موجب شده تا اين ايستگاه‌ها در داخل شهر نيز استقرار يابند كه اميد است با اين اقدام بتوان بار آلودگي ناشي از خودروها را نيز به حداقل ممكن كاهش داد.

استاندار مازندران در پايان گفت: در راستاي كاهش آلودگي ناشي از خودروها، اداره كل محيط زيست با همكاري شوراي ترافيك و سازمان همياري شهرداري‌ها تلاشي در راه‌اندازي مراكز معاينه فني مجاز در سطح استان كرده كه حدود 16 مركز فني مجاز در استان مشغول به فعاليت هستند و به طور همزمان تست فني لازم و تست گازهاي خروجي از خودروها را انجام مي‌دهند./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.